Voor iedere Website, Webshop & Online Strategie een oplossing!

Blog & Nieuws

Onderhoud je zelf een website of wil je je eigen website (laten) maken dan ben je de term Zoekmachine Optimalisatie ongetwijfeld meerdere malen tegengekomen. In het Engels Search Engine Optimization (SEO), is dit begrip een hot item onder de website eigenaren. Dat komt doordat een website niets waard is als deze niet naar voren komt in de zoekresultaten van de grote zoekmachines zoals Google en Bing. Daarbij is het ook nog eens belangrijk dat deze op de eerste pagina wordt genoemd. Het grootste gedeelte van internetgebruikers bezoekt de daarop volgende pagina’s namelijk nauwelijks. SEO is dus essentieel om jouw website een succes te maken. Hier vind je 5 tips waarmee je dit kunt realiseren.

 

  1. Linkbuilding

Eén van de parameters waar Google naar kijkt bij het rangschikken van de resultaten is het aantal links die naar jouw website verwijzen. Als jij bijvoorbeeld een website hebt waarop schoenen worden verkocht, dan kun je iemand die een modeblog beheert betalen een stuk te schrijven en hierin een link te plaatsen naar jouw website. Dit worden externe links genoemd. Hoe meer externe links je hebt, hoe hoger je komt in de zoekmachine resultaten. Dit is echter niet zo simpel. De links moeten wel kwalitatief zijn, dus dat betekent dat ze relevant zijn voor het onderwerp van jouw website. Ook is een link die op een veelbezochte website wordt geplaatst effectiever dan een link op een minder populaire website. Interne links zijn de links die jij binnen je eigen website hebt aangebracht. Deze zijn ook belangrijk voor SEO, omdat ze de zoekmachine laten weten welke pagina’s van jouw website het meest belangrijk zijn.

backlinks voor linkbuilding

backlinks voor linkbuilding

 

  1. Relevante inhoud

De inhoud van je website is erg belangrijk bij SEO en deze dient kwalitatief, origineel en relevant te zijn. Google gebruikt bepaalde parameters (genaamd Panda) die website met een slechte inhoud, bijvoorbeeld doordat er plagiaat is geconstateerd of doordat ze vol gezet waren met trefwoorden, lager plaatsen in de ranglijst of zelfs compleet uitsluiten. Dit is natuurlijk goed, want zo worden websites die wel relevante en kwalitatieve informatie geven beloond. Wees dus kritisch over de teksten van je website, zorg dat deze origineel, uniek, kort en krachtig zijn, gebruik niet te veel trefwoorden en wees niet te langdradig. Doe je dit goed, dan zal Google dit herkennen en belonen.

 

  1. Goede trefwoorden

Trefwoorden zijn essentieel als je wilt dat je website makkelijk gevonden wordt door de grote zoekmachines. Trefwoorden zijn zoektermen die internetgebruikers intypen in de zoekmachines om de gewenste resultaten naar voren te halen. Dit kan dus één woord zijn, maar ook meerdere achter elkaar. Het is erg belangrijk te bepalen welke trefwoorden relevant zijn voor jouw website en waar je deze plaatst.

  • Trefwoorden bepalen: het is niet gemakkelijk de juiste trefwoorden te bepalen waarop jij gevonden wilt worden. Het is zeker de moeite waard hier enige tijd in te steken. Stel eerst zelf een lijst van woorden samen en plaats je in de schoenen van je doelgroep. Heb je al een website, dan kun je in de statistieken zien op welke trefwoorden je op dit moment het meest gevonden wordt. Doe ook onderzoek naar de trefwoorden die de concurrentie gebruikt en gebruik eventueel hulpprogramma’s om te zien hoe populair jouw zoekwoorden al zijn. Hoe meer op een zoekwoord wordt gezocht, hoe populairder dit woord is, maar hoe meer concurrentie je hebt. Maak vervolgens een lijst van de 5 belangrijkste trefwoorden en plaats deze strategisch op je website.
  • Trefwoorden plaatsen: het is dus belangrijk dat je deze trefwoorden niet te veel op je website zet, maar op plekken waar Google ze snel zal herkennen. Dit is bijvoorbeeld in de Meta Titel en de Meta Description, in de koppen en tussenkoppen, in vetgedrukte tekst, in de URL, in de omschrijvingen van je afbeeldingen en in de body van je tekst. Over het algemeen is een dichtheid van 2 tot 3 procent per zoekwoord voldoende.

 

Artikel, Blog, Content Marketing

Artikel, Blog, Content Marketing

 

  1. Plaats een blog

Websites die activiteit laten zien zullen beter scoren in de ranglijsten van de zoekmachines dan websites die statisch zijn. Een goede manier om activiteit te bevorderen op je website is door regelmatig een blog te schrijven. Ben je zelf geen getalenteerde schrijver, dan is het zeker de moeite waard hier een tekstschrijver voor in te huren. Naast het feit dat activiteit wordt geregistreerd zal je ook bezoekers aantrekken en aanmoedigen zich in de discussie te mengen. Door vervolgens op deze reacties te antwoorden zal je wederom de activiteit op je website verbeteren. Ook is dit een unieke kans om wederom je relevante trefwoorden te plaatsen en om op een leuke manier reclame te maken voor je product of dienst. Houd wel vol en schrijf regelmatig. Je zal niet direct een groot aantal volgers krijgen, maar de aanhouder wint.

Social media - social networking

Social media – social networking

 

  1. Gebruik Sociale Media

Als laatste is het altijd goed om jouw website of bedrijf ook via sociale media te adverteren. Doe je dit goed, dan is dit een erg krachtige manier om meer bezoekers te krijgen en dus hoger te eindigen in de zoekresultaten. Er is nauwelijks nog iemand die geen profiel op een bekende Sociale Media pagina heeft aangemaakt. Voeg daarom een link toe naar bijvoorbeeld Pinterest, Facebook, LinkedIn en Instagram en zet hier regelmatig updates op. Je zal zien dat het aantal mensen dat je volgt zal groeien, vooral als deze updates grappig of scherp zijn. Hoe meer volgers je hebt, hoe meer likes je zal krijgen op je berichten. Dat betekent direct dat de vrienden van deze personen jouw update ook zien en zo maar door. De bal gaat dus snel aan het rollen. Hetzelfde geldt voor de andere sociale media kanalen en door deze aan elkaar te koppelen hoef je de update maar eenmaal te doen. Met de bovenstaande 5 SEO-tips kun je op een vrij simpele maar effectieve manier jouw website optimaal zichtbaar maken.

Linkbuilding tips

Iedereen die een website bezit, weet dat het erg lastig is om veel bezoekers aan te trekken voor zo’n website. Hoe zorg je er nou voor dat mensen op jouw website terecht komen? Uiteraard kun je reclame proberen te maken op televisie, in de radio, of in de krant, maar de meeste mensen die zo’n reclame zien, zullen niet de moeite nemen om de website ook daadwerkelijk te bezoeken. Er moet dus een efficiëntere manier gevonden worden om je website bekend te maken. Verreweg de beste manier om meer bezoekers aan te trekken op je website is via het internet zelf. Dit kan gedaan worden door linkbuilding. Dit is een vorm van zoekmachine optimalisatie die ervoor zal zorgen dat jouw website vaker bezocht zal worden. En dat is handig, want het internet is tegenwoordig de meest gebruikte manier om met nieuwe producten of diensten in aanmerking te komen. In andere woorden, hoe meer bezoekers jij op je website krijgt, hoe meer mensen jouw diensten of productenn ook daadwerkelijk zullen gaan kopen. Linkbuilding is dus niet alleen goed voor het bekendmaken van je website, maar ook voor het succes van je bedrijf en vooral je winst.

hulc.nl

SEO

SEO staat voor search engine optimalization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Als je gebruik maakt van SEO, betekent dat dat je website geoptimaliseerd wordt voor de vindbaarheid van zoekmachines. De beste methode om bezoekers op jouw website te krijgen, is immers via zoekmachines, zoals Google. Via Google typen mensen bijvoorbeeld in: “kast kopen”. Als jij een bedrijf hebt dat kasten verkoopt, is het belangrijk dat jij in zo’n geval bovenaan de ranglijst van Google komt te staan. Anders zal je potentiële klant je website dus niet eens kunnen vinden. Maar hoe optimaliseer je je website voor de vindbaarheid van zoekmachines? Eén van de meest gebruikte methodes is het gebruik van linkbuilding. Linkbuilding houdt in dat er een heleboel backlinks naar jouw website op andere sites worden geplaatst. Zo kunnen zoekmachines zien dat jouw website door vele anderen wordt aanbevolen en zal de zoekmachine jouw website beter beoordelen. En een betere beoordeling betekent dat je website hoger in de ranglijsten zal komen te staan. Zo krijg je dus al snel meer bezoekers met behulp van linkbuilding.

 

Zelf doen?

Het is erg lastig om je linkbuilding helemaal zelf te verzorgen. Hoe kom je namelijk aan een groot aantal professionele websites dat een backlink naar jouw website op hun pagina’s wil zetten? Daarom zijn er veel bedrijven die de eigenaars van websites kunnen helpen met het organiseren van hun linkbuilding. Op dit soort websites kun je allerlei linkbuilding pakketten aanschaffen. Zo kun je bijvoorbeeld het aantal backlinks dat je wilt hebben zelf kiezen. Bovendien kun je ook beslissen op wat voor pagina’s jouw backlinks moeten komen te staan. Sommige backlinks zijn namelijk sterker dan andere. Stel bijvoorbeeld dat een backlink naar jouw website om een pagina staat van een andere website waar bijna niemand op komt. Dan zal je backlink minder sterk zijn dan een backlink die bijvoorbeeld op de homepagina van een andere website staat. Daarom is het zo belangrijk dat je goed kiest wat voor linkbuilding pakket je wilt. Bovendien moet je goed naar de prijs kijken. Daarvoor kun je het beste verschillende aanbieders gaan vergelijken. Zo kun je het voordeligste en kwalitatief het beste pakket vinden voor jouw website.

hulc bloggers

hulc bloggers

Eén van de bedrijven die hulp bij SEO aanbieden, is Hulc. Op hulc.nl kun je een heleboel verschillende campagnes kiezen die jouw website zullen helpen met het bereiken van succes. De medewerkers van Hulc vinden het belangrijk dat iedereen persoonlijk geholpen wordt. Daarom zal men bij Hulc goed luisteren naar wat jíj graag wilt bereiken. Daardoor kan het bedrijf de campagne speciaal voor je samenstellen. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan door jouw campagne alleen te tonen aan publishers in de categorieën die jij zelf hebt uitgekozen. Zo ontvang je alleen maar voorstellen die relevant zijn voor wat jij wilt bereiken. Bovendien heeft hulc.nl een zeer groot bereik: de database van de publishers van Hulc blijft maar groeien en groeien. Zo kun je via dit bedrijf dus snel en gemakkelijk honderden influencers en bijvoorbeeld bloggers bereiken voor jouw website. Ook vindt Hulc het belangrijk om alleen het beste van het beste aan te bieden: op deze manier weet jij als klant zeker dat je campagne van goede kwaliteit zal zijn.

 

Hoe werkt Hulc?

Op de website van Hulc kun je zelf een campagne plaatsen. In die campagne kun je vertellen waarnaar je precies op zoek bent. Dit kan namelijk nogal uiteenlopen: sommige eigenaren van websites willen vooral naamsbekendheid, maar anderen willen graag meer exposure op social media. Anderen vinden het vooral belangrijk dat hun website een flinke SEO-boost zal ontvangen. Nadat je je campagne hebt geplaatst, zullen allerlei publishers in de categorieën die je hebt geselecteerd je campagne lezen en kijken of ze met je willen werken. Je zult dus al snel voorstellen ontvangen van publishers. Je kunt vervolgens zelf bepalen met wie je graag wilt werken en met welk voorstel je dus akkoord gaat. Bij Hulc zit je dus nooit ergens aan vast wat je niet wilt. Je hebt altijd je eigen keuze. Bovendien kun je de profielen van de publishers bekijken voordat je een keuze maakt. Zo weet je zeker dat je het goede voorstel kiest en dat de publisher betrouwbaar en professioneel is. Nadat het voorstel is uitgevoerd, mag jij de publicatie eerst lezen. Vind je het goed? Dan krijgt de publisher zijn of haar beloning en wordt je campagne gesloten. Zo weet je dus zeker dat je alles zelf in de hand hebt.

Jouw campagne

Vrijwel iedereen die een succesvolle website heeft of wil hebben, maakt gebruik van linkbuilding en andere SEO-technieken. Daarom is het ook zo lastig om een bekende website te krijgen zónder linkbuilding. En dat maakt het juist zo belangrijk voor iedere website-eigenaar om op de hoogte te zijn van de technieken die je kunt gebruiken om je website een SEO-boost te geven. Via Hulc kun je dus een groot aantal publishers bereiken die jou graag willen helpen met het boosten van je website. Na het afsluiten van een campagne kun je meestal meteen al merken dat je meer bezoekers op je website krijgt. Wel ligt dat er natuurlijk aan hoe groot je campagne is geweest. Bovendien doen veel publishers hun best om niet alleen meer bezoekers op je website te krijgen, maar ook om te zorgen dat deze mensen ook daadwerkelijk iets gaan kopen. Zo zal je bedrijf met de professionele hulp van Hulc niet alleen meer bekendheid verwerven, maar zal de winst ook gestaag omhoog gaan.

Sociale media inzetten om je bedrijf op een hoger plan te tillen is eerder een gewoonte dan een luxe tegenwoordig. Het is zelfs zo dat je al op achterstand staat als je niet goed met social media als Facebook omgaat. Hoe je Facebook moet inzetten voor je bedrijf is echter nog niet voor iedereen altijd even duidelijk. Er zijn een heleboel mogelijkheden op dat gebied. In ieder geval zijn een aantal zaken altijd belangrijk. De manier waarop je met content omgaat bijvoorbeeld. Ook het aantal likes dat je verzamelt is van groot belang voor je bedrijf.

facebook marketing business

facebook marketing business


Waarom zijn likes belangrijk?

Wanneer je een medium als Facebook inzet als marketing voor je bedrijf, dan doe je dat natuurlijk maar met één doel. Je wil dan natuurlijk zo veel mogelijk gezien worden. In de eerste plaats heb je dan volgers nodig. Binnen facebook zijn volgers de mensen die je pagina liken. Zij zien dan jouw content altijd voorbij komen. Die content kunnen ze op zichzelf ook weer liken. Daar zit dan ook de sleutel met betrekking tot de waarde voor je bedrijf. Je likers kunnen namelijk zorgen dat je bedrijf nog verder bekend wordt in de wereld met hun gedrag.


Hoe verzamel je likes?

Nu is de vraag natuurlijk hoe je dan het beste die likes kunt verzamelen. Dit is vooral belangrijk omdat je moet concurreren met bedrijven die al heel veel likes hebben. Hoe kan je dit dan het beste aanpakken? Een goede techniek is het kopen van likes. Dit kan je gewoon bij bureaus doen die hierin gespecialiseerd zijn. Zij zorgen er dan voor dat je bijvoorbeeld 250 of 500 nieuwe likes binnenhaalt. Het is belangrijk dat het wel likes van echte accounts zijn. Die kunnen namelijk dan vervolgens helpen je naamsbekendheid te vergroten. Dit is natuurlijk waar het je om te doen is.

likes aantrekken kopen

likes aantrekken kopen


Meer omzet boeken

Wanneer je je Facebookpagina goed hebt ingericht kan je dit gebruiken om je omzet te vergroten. Je moet dan natuurlijk nog wel zorgen voor een goede Facebook Strategie. De mensen zullen immers niet vanzelf komen. Zorg voor goede content die de mensen aanspreekt. Zo kan je ze overtuigen jouw producten of diensten af te nemen. Bovendien kan je zo ook weer aan nieuwe klanten komen. Als je content namelijk goed is, dan zal het zich vanzelf verspreiden dankzij de likes en shares van de volgers die je hebt gekocht. Zo kan je facebook dus heel gemakkelijk inzetten voor je bedrijf.

Instagram wordt door vrijwel iedereen als het meest betrouwbare sociale medium gezien. Dat heeft een aantal redenen. Dit maakt het echter ook bijna als vanzelf een ideaal middel om in te zetten voor de marketing van je bedrijf. Wanneer je namelijk groot wordt via Instagram, dan zal dat veel goeds doen voor het imago van jouw onderneming. Het is echter niet iets wat je even simpel zelf kunt doen. Er zit namelijk best wel enige wetenschap achter. Daarom is het verstandig om op een aantal zaken te letten en eventueel een expert erbij te halen.

Instagram als marketing voor je bedrijf

Instagram als marketing voor je bedrijf

Waarom is Instagram zo krachtig?

Zoals gezegd is Instagram in de ogen van velen zeer geloofwaardig. Dat komt onder andere door de manier waarop het is opgezet. Zo zijn er bijvoorbeeld geen clickbait linkjes te vinden op Instagram. Alles is dus echt. Tenminste, de foto’s kunnen wel geënsceneerd zijn, maar dan is daar in ieder geval veel aandacht aan besteed. Dat maakt het geheel ook een stuk authentieker en dat is natuurlijk wat voor de consument heel belangrijk is. Voor hen moet het niet als nep en opdringerig voelen, maar als echt en natuurlijk. Instagram is hier heel geschikt voor als marketingtool.

Goed voor je imago

instagram likes en volgers

Wat ook meetelt is de autoriteit die Instagram uitstraalt. Juist omdat het allemaal net even wat meer werk vraagt en omdat het geen goedkope internet trucs bevat, wordt Instagram als meer leidend ervaren. Wanneer je positief beoordeeld wordt, door meer likes en meer volgers, dan zal dit een soort vliegwieleffect hebben. Hoe meer likes en volgers, hoe beter dit is voor jouw imago. Het is alsof je daarmee een soort goedkeuring ontvangt die door iedereen geaccepteerd wordt. Als de ene consument het positieve in jou ziet, dan zal dat voor de andere ook wel een goed idee zijn, zo is de gedachte.

Hulp van volgers

Om echt succesvol te zijn met een Instagram marketingcampagne, is het belangrijk dat je volgers meewerken. Door je te liken en te delen kan goede content snel een flink groot publiek bereiken. Dit is ook nog eens een gericht publiek dat past binnen jouw doelgroep. Bedenk maar eens een ander medium waarmee je dit kunt bereiken. Het belang van een goede groep volgers is dus ook groot. Gelukkig zijn er mogelijkheden om snel je volgers schare uit te breiden. Bijvoorbeeld door de bemiddeling van een bureau dat jou echte volgers en likes kan bezorgen. Dit is het overwegen zeker waard.

SEO tips – Zorg dat je website zichtbaar is in Google

Laat uw site verschijnen in rankings van Google door middel van de inhoud.
Geweldige inhoud moedigt mensen aan om naar uw pagina’s te linken en toont Google dat uw pagina’s interessant en toonaangevend zijn. Dit leidt tot succes van zoekmachines, omdat Google interessante en gezaghebbende pagina’s in de zoekresultaten wil weergeven. Het is zo simpel eigenlijk!

Seo pakket

Seo tips

Bekijk onze SEO zichtbaarheid tips voor een snel, eenvoudig overzicht. Het is duidelijk opgesteld om u te helpen SEO te begrijpen.

Hoe rangschikt Google nu eigenlijk pagina’s?

Google promoot autoriteit pagina’s bovenaan de ranglijst, dus het is jouw taak om pagina’s te maken die autoriteit pagina’s worden. Dit omvat het schrijven van inhoud die mensen nuttig vinden omdat nuttige inhoud wordt gedeeld in blogs, twitter feeds, enzovoort. Google pikt deze signalen over de autoriteit op met o.a. hun spider bot. Deze virtueuze cirkel creëert sterke en duurzame Google rankings voor jouw website.

Een eenvoudige 1-2-3-gids voor betere zoekresultaten is te vinden op onze website maar hieronder nog wat SEO tips die je snel kan uitvoeren.

Schrijf fantastische, nuttige inhoud die woorden en zinnen gebruikt die worden gebruikt door mensen die zoeken naar uw producten en services.
Maak het gemakkelijk voor mensen om het snel te delen en te linken vanaf  hun website.

seo tips

seo tips


Blijf het doen!

Zoekmachineoptimalisatie of SEO is de eenvoudige activiteit om ervoor te zorgen dat een website in zoekmachines te vinden is voor woorden en zinnen die relevant zijn voor wat de site te bieden heeft. In veel opzichten is het eenvoudig kwaliteitscontrole voor websites. Dat gezegd hebbende, als er ooit een industrie was die weinig werd begrepen door buitenstaanders, dan is het SEO.

Vraag een aantal SEO-bedrijven over SEO en ze zullen je proberen te verblinden met wetenschap en je verwarren in het denken dat het een zwarte kunst is. Zeg tegen sommige bedrijven wat SEO is en twee uur later ben je niet wijzer. Niet zo hier bij Backlinks-SEO.nl. We vinden het leuk om het niet al te moeilijk uit te leggen wat het nu is. Wij geven er de voorkeur aan dat onze klanten niet alleen weten wat we voor hen doen, maar waarom!

Hoe krijg ik links?

Links zijn belangrijk, maar verwart kwaliteit niet met kwantiteit en denk niet los van links los van uw inhoud. Het is van vitaal belang te begrijpen dat het hebben van geweldige inhoud uw kansen op het veiligstellen van natuurlijke links op kwalitatief relevante pagina’s enorm vergroot. Deze links helpen je het meest. Dit wil niet zeggen dat je alleen maar relevante backlinks nodig hebt want dat is in de ogen  van Google ook niet natuurlijk. Hoe breder je aan backlink profiel hebt hoe beter dit oogt voor Google.

In eenvoudige taal als je iets hebt dat de moeite waard is om naar jou te linken, zou je links kunnen kopen die het waard zijn om te hebben. Geweldige sites linken namelijk niet zomaar naar inhoud, waarom zouden ze dat doen? Dus om jezelf een boost te geven kun je sterke links inkopen en zal je SEO een boost geven.

Als laatste tip!

Maak je huiswerk en begrijp wat voor soort inhoud je potentiële klanten zoeken. Creëer een geweldige site, creëer content die mensen nodig hebben en maak het voor hen gemakkelijk om content te delen. Doe dit en u zult zien dat uw websiteverkeer toeneemt.

Wacht … wat is er nu gebeurd met mijn verdomme site, en waarom is het nergens te zien op de eerste pagina van Google ?!

Soms is het diagnosticeren van een verlies van SEO zichtbaarheid nogal eenvoudig. Maar niet altijd. Als je niet helemaal geluk hebt, kunnen dingen wat ingewikkelder zijn dan verwacht.

Dus, als u zich zorgen maakt dat uw website een SEO-zichtverlies kan ondervinden, bent u op de juiste plek.

Lees verder om te leren wat de zichtbaarheid van SEO is, hoe het anders is dan SEO-verkeer, en hoe u een potentiële daling in de zichtbaarheid en / of het verkeer kunt identificeren en bestrijden.

Wat is SEO zichtbaarheid?

Waarschijnlijk de meest eenvoudige manier om SEO zichtbaarheid te definiëren zou zijn:

SEO zichtbaarheid is een metric die u vertelt welk percentage van alle mogelijke organische klikken (van SERP’s) een website krijgt voor een bepaald zoekwoord.

Met andere woorden, de zichtbaarheid van SEO is niet te begrijpen wat betreft rauwe verkeers nummers, maar eerder uw positie in de SERP’s zelf met betrekking tot uw concurrenten. Ik weet dat dit misschien een beetje ingewikkeld lijkt, dus laten we het op een voorbeeld neerleggen:

  • 100% SEO zichtbaarheid is het absolute beste randgeval dat eigenlijk nooit gebeurt. Het zou betekenen dat uw website alle organische plekken in Google bezit voor een bepaald zoekwoord en alle “klikbare” SERP-functies.
  • 35% SEO zichtbaarheid is wanneer u rangschikt op # 1 voor uw zoekwoord. Hier vertegenwoordigt 35% het aantal klikken dat u over het algemeen verwacht kan krijgen bij het rangschikken van # 1 voor een zoekterm.
  • Als je dat zegt, zeg je # 10, dan is je SEO zichtbaar op 2%. Van daaruit gaat het zoals je zou verwachten.
  • Ten slotte geeft de ranking buiten de eerste pagina u een 0% SEO zichtbaarheid. Immers, pagina twee van Google is de beste plek om een dood lichaam te verbergen.

Bovendien worden de waarden toegevoegd als u meer dan één plek inneemt. Dus bijvoorbeeld bij # 1 en # 2 betekent 55% SEO zichtbaarheid.

Waarom doet SEO zichtbaarheid er toe?

Zoals in, waarom zou je je zorgen maken wat je SEO zichtbaarheid score is?

1. Met SEO metrics kunt u snel SEO problemen oplossen

Zoek zichtbaarheid is een geweldige maatstaf om u te helpen bepalen of u met een algoritme-update of een penalty is geraakt.

2. Het geeft u een vogelvlucht perspectief op de totale SEO prestatie van uw site

Het vertelt u hoe groot uw stuk van de beschikbare verkeerstaart eigenlijk is.

Bijvoorbeeld, als je alleen je ruwe SEO-verkeers nummers kijkt, krijg je niet veel inzicht in hoeveel meer verkeer er nog te grijpen is.

3. U kunt uw resultaten vergelijken voor specifieke zoekwoorden zonder in absolute cijfers te komen

Zo kun je sneller een ruimte voor verbetering zien.

Bijvoorbeeld, als u 200 bezoekers krijgt voor zoekwoord 1 en 100 voor zoekwoord 2 kan niet direct duidelijk zijn welke van deze zoekwoorden meer aandacht verdient.

Aangezien de zichtbaarheid voor de eerste echter al op 55% ligt (u rankt zowel # 1 als # 2), terwijl de tweede op 12% staat, betekent dat de voormalige vrijwel optimaal is in zijn potentieel, terwijl de laatstgenoemde nog steeds kan worden bewerkt en verbeterd.

Met dat gezegd is er waarschijnlijk een aspect van dit onderwerp dat soort verwarrend is, en dat is:

Is “SEO zichtbaarheid” een synoniem voor “SEO traffic”?

In een woord, nee.

Hier is het belangrijkste verschil tussen SEO verkeer en SEO zichtbaarheid:

LAAT HET DUIDELIJK ZIJN
SEO zichtbaarheid is een relatieve waarde die als percentage wordt weergegeven. Het vertelt u welk percentage van het beschikbare aantal klikken u krijgt. SEO-verkeer is een absolute waarde. Het is het exacte aantal bezoekers (klikken) dat u krijgt.

Een interessante implicatie hiervan is dat uw SEO-verkeer kan fluctueren, terwijl uw SEO-zichtbaarheid stabiel blijft. Bijvoorbeeld, één week krijg je 2000 bezoeken van een trefwoord, en de andere krijgt u 2200 – terwijl u alvast ranking 1 voor het zoekwoord beide weken plaatst.

In dit is het verkrijgen / verliezen van SEO-verkeer niet altijd veroorzaakt door een winst of verlies van SEO-zichtbaarheid. Echter, het verkrijgen / verliezen van SEO-zichtbaarheid heeft altijd invloed op uw SEO-verkeer.

Dit maakt kijken naar uw algemene SEO-zichtbaarheid, misschien wel de snelste manier om eventuele SEO-problemen op te sporen, waaronder Google-sancties, algoritme-updates en zelfs technische problemen.

Lees meer op Ahrefs…

Als ondernemer wil je met je onderneming natuurlijk zo goed mogelijk worden gevonden op het internet. En in tegenstelling tot wat sommige sceptici denken is linkbuilding nog steeds een van de belangrijkste manieren om hoger te komen in de zoekresultaten.

En de theorie achter linkbuilding is vrij eenvoudig. Je gaat eigenlijk op zoek naar zoveel mogelijk inkomende links naar jouw websites. De praktijk is echter iets moeilijker. Voordat ik inga op de praktijk, benoem ik allereerst de redenen waarom linkbuilding zo belangrijk is.

Waarom linkbuilding?

De meest voor de hand liggende reden is dat hoe meer links er op het internet naar jouw website bestaan, des te groter de kans dat mensen op die links gaan klikken en je gaan volgen.

Maar er is ook nog een andere, minder vanzelfsprekende reden waarom linkbuilding belangrijk is. Dergelijke inkomende links kun je namelijk ook beschouwen als een soort van aanbevelingen. Net zoals een goede schilder of timmerman nooit zonder werk gaat zitten omdat zijn goede naam rondgaat bij klanten en bij kennissen, beschouwt Google links van anderen naar jou als een soort van aanbeveling.

Dit geldt al helemaal als deze inkomende links afkomstig zijn van betrouwbare of relevante bronnen. Dergelijke links vormen een bewijs aan Google dat jouw website relevante content aanbiedt en dat jouw bedrijf te vertrouwen is, waardoor Google jou beter laat scoren in de zoekresultaten.

Linkbuilding in de praktijk

Welnu, hoe begin je met linkbuilding? Ik vermoed dat je waarschijnlijk niet goed weet hoe je hiermee aan de slag gaat, of welke inhoud je hiervoor nodig hebt. Om te beginnen kun je het beste eens gaan kijken naar websites en content van collega’s en concurrenten uit dezelfde sector. Daarbij ga je op zoek naar die teksten, die filmpjes of ander materiaal waarvan je denkt “dat brengt mijn klanten daadwerkelijk verder” of “dat had ik ook willen maken”.

Vervolgens gebruik je deze inspiratie om aan je eigen content te werken, waarbij je de content zoveel mogelijk op maat maakt voor je klanten. Zo vergroot je immers de kans dat ze jouw content gaan delen. Wil jij meer informatie over het maken en inzetten van de juiste content? Klik dan hier.

Voor het vinden van mensen met wie je jouw content kunt delen moet je op het begin niet al te ver gaan zoeken. Begin gewoon bij je partners, klanten en/of de evenementen waaraan je deelneemt. Zo kun je al een interessante groep samenstellen van mensen of instanties die je kunt vragen om een link naar jouw website te plaatsen, desnoods in ruil voor een linkplaatsing terug.

Naast het vermelden van jouw site kun je deze groep ook vragen om bijvoorbeeld bepaalde teksten of inhoud die je schrijft te gaan delen. Wederom geldt: des te meer op maat gemaakt voor de doelgroep of des te leuker jouw video of tekst, des te meer het kans maakt om opgepikt en gedeeld te worden.

Linkbuilding pakketten

Tenslotte kun je linkbuilding ook laten uitbesteden door een professionele partij. Hierbij is het zeer belangrijk dat het online marketing bureau weet waar het mee bezig is. Anno 2017 is Google immers steeds slimmer geworden. Zomaar overal in het wilde weg links laten plaatsen door een onbetrouwbare partij brengt eerder schade toe aan je rankings dan dat het ze bevordert.

TIC Online Marketing is gespecialiseerd in het verwerven van kwalitatieve links. Met behulp van een zoekwoorden-onderzoek bepalen we een focus, waarna we zowel binnen als buiten ons netwerk op zoek gaan naar relevante en betrouwbare websites. Daarbij letten we op de diversiteit van de links. Het variëren in typen links (partnerpagina links, forum links, portal links, etcetera) is van belang om een zo natuurlijk mogelijk linkprofiel te creëren. Een natuurlijk linkprofiel komt ten gunste van de posities die worden behaald in de zoekresultaten.

Wij bieden diverse linkbuilding pakketten voor je aan. Heb jij een specifiek budget in gedachten of wil je een op maat gemaakt pakket? Alles is mogelijk. Wij overleggen graag met jou om jouw website het meest rendabel te maken. Wil jij meer weten wat er gebeurt als wij jouw linkbuilding-proces overnemen? Neem dan eens een kijkje op onze site www.ticonlinemarketing.nl.

Wanneer u op Google zoekt, streven wij ernaar om de meest bruikbare resultaten voor uw zoekopdracht te leveren. Vandaag is ongeveer een op de vijf zoekopdrachten op Google gerelateerd aan de locatie, zodat het leveren van lokaal relevante zoekresultaten een essentieel onderdeel is om u de meest accurate informatie te bieden.

Om deze optimale ervaring te kunnen bepalen, bepaalt uw locatie de landenservice waarvoor u resultaten ontvangt voor Google Search en Maps. Historisch gezien zijn deze diensten gemarkeerd en toegankelijk via landcode topniveau domeinnamen (ccTLD) zoals [google.ng voor Nigeria] of [google.com.br voor Brazilië]. U kunt ook de betreffende ccTLD in uw browser hebben ingevoerd.

Vandaag hebben we de manier waarop we land diensten op het mobiele web, de Google-app voor iOS en bureaublad zoeken en -kaarten aangeven, bijgewerkt. Nu wordt de keuze van de landdienst niet meer per domein aangegeven. In plaats daarvan wordt u standaard de landservice weergegeven die overeenkomt met uw locatie. Dus als u in Australië woont, ontvangt u automatisch de landdienst voor Australië, maar als u naar Nieuw-Zeeland reist, worden uw resultaten automatisch overgeschakeld naar de landdienst voor Nieuw-Zeeland. Bij terugkeer naar Australië, zult u naadloos terugkeren naar de Australische landdienst.

Lees meer op het blog van Google

Een van de meest nuttige functies van de moderne SEO software is het idee van een ‘zoekwoord universum’, een database van tientallen miljoenen zoekwoorden die u kunt invullen en ontdekken waar uw site voor staat. Rankings gegevens als dit kunnen krachtig zijn, en met dat soort kracht binnen handbereik kan het intimiderend zijn. Rand legt vandaag het concept van het ‘zoekwoord universum’ uit en geeft zijn meest nuttige tips aan om van deze gegevens gebruik te maken in de meest populaire SEO-tools.

Lees meer op Moz.com

Als u voor een klant SEO werkzaamheden verricht, denk ik dat elke nieuwe klant, zonder uitzonderingen, u deze vraag zal stellen:

hoe lang zal het duren voordat mijn website rankt in de TOP 10 ?”

Het algemene antwoord op deze vraag is natuurlijk: “Het hangt af,” van meerdere variabelen zoals: website sterkte (DA/TF), concurrentie, budget, vaardigheden, backlinkprofiel, enz.

Maar bij Ahrefs hebben ze besloten om door middel van de petabytes van historische rangschikking gegevens die ze hebben u een iets meer kwantificeerbaar antwoord te geven, iets beters dan gewoon, “het hangt ervan af namelijk.”

Hoe oud zijn de toppagina’s rankings ?

Voor beginners hebben ze vastgesteld hoe oud de huidige toppagina’s zijn.

Ze namen 2 miljoen willekeurige zoekwoorden en haalde gegevens op uit de Top10 ranking pagina’s voor elk van hen. Dat resulteerde in deze mooie grafiek:

KANTTEKENING.

De ‘leeftijd’ wordt berekend vanaf de datum waarop de crawlers van Ahrefs de pagina eerst zagen. Maar aangezien we het internet op een redelijke verrassende snelheid spideren, zou de werkelijke leeftijd van de pagina heel dicht, zo niet identiek, naar hun records moeten zijn.

Zoals u uit deze grafiek kunt vertellen, is de gemiddelde Top10 ranking pagina 2 + jaar oud. En degenen die op positie # 1 ranken zijn bijna 3 jaar oud (gemiddeld).

In feite zijn slechts 22% van de pagina’s die momenteel in de Top10 rangschikken, binnen 1 jaar gemaakt:

Dus het volgende wat ze wilden weten, is welk percentage van de pagina’s op elke ranking positie minder dan 1 jaar oud was:

Dit ziet er niet te veelbelovend uit, toch? De SERP wordt duidelijk gedomineerd door “oude” pagina’s.

Hoe lang duurt het voor een pagina om in Google te rangschikken?

Om deze vraag te beantwoorden hebben ze een jaar geleden willekeurig 2 miljoen pagina’s geselecteerd die Ahrefs crawler voor het eerst gezien hebben.

Ze hebben vervolgens de positie geschiedenis van elke pagina bijgehouden voor elk zoekwoord waarvoor het is gerangschikt.

Wat resulteerde in deze grafiek:

Slechts 5,7% van alle gestudeerde pagina’s rangschikte in de Top10 zoekresultaten binnen 1 jaar voor tenminste 1 trefwoord.

Pagina’s van websites met een hoge domein rating (DR) zijn beter dan die met een lage DR. Dat zou u niet moeten verwonderen, omdat Ahrefs ‘Domain Rating metric (toont de kracht van het backlinkprofiel van een website) goed aansluit bij Google-rankings.

Ze hebben zo’n 5,7% van de “gelukkige” pagina’s uitgezoomd om te zien hoe snel ze van nergens naar de Top10 kwamen.

De meerderheid van hen slaagde erin om in ongeveer 61 tot 182 dagen te bereiken.

Door naar deze grafiek te kijken, denkt u misschien dat het gemiddeld een pagina van 2 tot 6 maanden kost om in de Top10 van Google te rangschikken.

Maar deze conclusie is hier niet geldig, omdat deze gegevens alleen maar de 5,7% van de pagina’s vertegenwoordigen die gelukkig genoeg waren om binnen een jaar in de Top10 te rangschikken – terwijl bijna 95% van alle pagina’s die we studeerden het niet tot de Top10 binnen dat tijdschema.

Slechts 5,7% van alle nieuw gepubliceerde pagina’s komt binnen een jaar naar Google Top 10.

We hebben ook de getallen berekend op basis van maandelijks zoekvolume van de trefwoorden:

Slechts 0,3% van de pagina’s is in minder dan een jaar gerangschikt in de Top10 voor een zoekwoord met een hoog volume.

En hier zijn de dynamieken van deze 5,7% “gelukkige” pagina’s, afgebroken op zoekvolume van het trefwoord waarvoor ze gerangschikt zijn:

Uiteraard kunt u op een zeer korte tijd voor sleutelwoorden met lage volumes rangschikken, terwijl de grote volumes bijna een jaar duurt om in de Top10 te komen.

Maar vergeet niet dat deze gegevens alleen gelden voor 5,7% van de “gelukkige” pagina’s die binnen een jaar in de Top10 zijn gerangschikt. De overgrote meerderheid van de pagina’s doet dat niet goed.

Wat betekent dit allemaal?

Heeft onze studie een definitief antwoord gegeven op “hoe lang duurt het om te rangschikken” vraag?

Nee.

Maar in ieder geval hebben we aangetoond dat bijna 95% van de nieuw gepubliceerde pagina’s binnen een jaar niet naar de Top10 komen.

En de meeste van de ‘gelukkige’ die er wel in kunnen komen, doen het ongeveer 2 tot 6 maanden.

Eigenlijk zou ik deze pagina’s niet moeten luiden als ‘geluk’, omdat de reden dat ze in minder dan een jaar naar de Top10 zijn gekomen, waarschijnlijk hard werken en goede kennis van SEO, geen geluk.

Dus hier is te hard werk en toewijding!

PS: laat ons weten wat je over onze bevindingen denkt en wat wil je nog meer dat we studeren.


Dit is een vertaling van een artikel op Ahrefs.com
De images die zijn gebruikt komen van 123rf of van de Bron.

Zoekmachine optimalisatie zorgt voor betere posities in Google. ×
Zoekwoorden-onderzoek is de eerste stap op weg naar een website die goed wordt gevonden via Google. ×
Uw bedrijf autoriteit op uw gebied binnen uw branche. Dat kan u met SEO en backlinks regelen. Dit resulteert dan weer in extra naamsbekendheid. ×
SEO kost vaak veel geld en weet je niet wat je krijgt. Via deze website kan je gratis advies aanvragen. ×